lånat böcker


hej läsare! igår lånade jag och johanna lite kärleksböcker eftersom vi är så mycket romantiker som det bara går att bli! eller ah, okej, johanna lånade boken bitterfitta också som representerar hur hon mår just nu kan man säga. men sånt löser väl sig? ja det gör det nog. hur som helst, så hade jag tänkt visa upp böckerna jag lånat, läsa dom, och sedan skriva om dom böckerna jag tycker vart bra! anyway, dessa böcker var det jag lånade då:

Ing-Marie Eriksson - När kastanjerna blommar i Paris
Handlar om en flicka som flyttar till Paris på 50-talet, en dröm hon haft sedan hon var barn.


Nicole Krauss - Kärlekens Historia (History of Love)
Handlar om en barndomsförälskelse, en väldigt stark kärlek.


Françoise Baudot - Fashion memoir Chanel
Handlar om Coco Channels memoarer, har ju alltid avgudat henne, och dessutom är det så otroligt fina bilder i boken.


Julian Barnes - kärlek etc.
Handlar om en man som överges av sin kärlek. med åren bygger han upp en karriär och blir allt stadigare, då träffar han kvinnan igen som vill ha tillbaka honom nu när han blivit bättre. frågan är om det är det rätta osv. den här boken kan antagligen vara urkass eller urbra.  


Bodil Malmsten - Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig.
Den här boken innehåller massa kärleksjournaler, från ett helt liv. och en del bilder.


Cecilia Hansson - Revbensdagar, morgnar
Handlar rätt och slätt om kärlek. Lyrik. Påminner mycket om den här boken som jag dessutom köpte i förrgår, äntligen!
 

tjaa, det var nog alla böcker det. säg till ifall ni läsare vill att jag skall skriva om någon specifik bok ni sett här. puss och hej.

//anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0